måndag 22 november 2010

ingen undersökning genomförs

Idag skulle jag genomgå retroskopi som det så fint heter, (tror jag?) och hade kvällen innan förberett mig med en dricka som (sluta läs nu om du är en känslig läsare) skulle rensa tarmen. Första litern skulle jag drick på en timme. Gick sådär. Fixade de på två. Nästa liter skulle ner mellan 19-20. Gick ännu mer sådär. Började 20 eftersom jag kämpade med spyan från första rundan. Började 20 och fått ner 2 glas 2½ timme.

Så det är väl inte så förvånande att tarmen inte va tillräckligt ren för lyckad undersökning. Men denna drickan alltså. Tänk er att dricka havsvatten med besk citronsmak. 20 gånger värre.

Och nu ska jag behöva göra om allt igen, efter jul. Och jag tänker redan ut något som gör att jag slipper den hemska, äckliga, odrickbara drickan. Jag kommer nog inte lyckats så bra med det dock.

Inga kommentarer: