måndag 30 augusti 2010

första dagen på det nya jobbet - done!

Idag började jag nytt jobb, i Dösjebro. I skolan tillsammans med 12 åringar. Nu tänker ni: "Ojdå, från blöjbarn till tuffa kalsongbarn". Men min dag har varit awesome! Visst, i början fick jag ta en del, dom är ju trots allt ett par tuffingar (läs; skitungar) på 12 bast, men sen mjuknade dom och vi pratade om allt från sport till blommor och bin.
Min huvudsak i denna klass är en liten rödhårig pojke med ADHD, alltså myror i kalsongerna.
Grym på matte och engelska, om han får vara själv tillsammans med mig. Annars hade han klättrat på väggarna om han fått, det vill jag lova.

Och nu känner jag hur min ben börjar domna bort och jag vill bara såååå gärna dejta den så helt underbar kudden som ligger och väntar på mig i min stora sköna säng.
Men först;
Träning!

1 kommentar:

Kusse sa...

ofan va de nytt jobb du varit på? de sa du ju inget om på vår lilla snabb visit ;) Det måste va riktigt kul ju?