torsdag 14 april 2011

"jag skulle ge min högra arm för rött hår"

Idag var jag inne på en av Helsingborg mest eftertraktade frisörsalong och ville boka tid.
" Ja, jag skulle vilja tona ner min utväxt och göra lite ljusa slingor"

- Ska vi tona ner det röda? Är det röda din riktiga hårfärg?
- Eh, ja. Jag har hatat den färgen i stort sett hela mitt liv. Så ja, den ska bort.
- DU! Jag hade gett min högra arm för rött hår! Det är så snyggt! Vet du hur många killar som tycker det är snyggt?
- eh... nje..
- Du och jag ska ha ett snack. Du kommer bli dösnygg i rött hår. Fråga vilken frisör som helst.

Detta börjar bli roligt. Så fort jag säger jag vill få bort min röda hårfärg tappar frisörerna hakan och nästan gråter en skvätt.


Blir man bara häften så snygg som denna kvinna är blir jag nöjd.
Det är väl fan va hon ska passa i allt. Rött, blond, svart. Hon hade gjort rosa hår snyggt.
(Denna röda färgen låter jag henne dock inte smeta in i mitt hår)

1 kommentar:

Ami sa...

Jag gillar din hårfärg och Jennies fast hon också har klagat en gång i tiden. Jag försöker alltid få den när jag färgar håret MEN det blir alltid ngt annat. Suck!