söndag 20 december 2009

fabror polis

igår var det dags för match i trelleborg av alla ställen.
körde i 50 hela vägen upp, såg inte ett piss, minusgrader i hallen, 2 brutna fingrar (nästan), klubba rakt över smalbenet och förlust.
Hemma i kävlinge slängde jag i mig lite mat, plattade luggen och på med mascara, satte mig i bilen för att köra till södra sandby. (av alla ställen)
Skulle fira vår kära lilla fritz som fyller 20 idag, grattis! :)

En bit in i lund, vid vipeholmsområdet, stannar jag för ett rödljus, och bredvid mig står farbror polis. Vet inte om det bara är jag, men jag blir alltid så himla nervös. Kollar på vänstra lampan som lyser grönt och jag kör iväg..
Polisbilen står kvar.
"Great, tänkte jag. Nu ska han väl kolla mina baklampor och så funkar väl inte dom"
och han sätter igång blåljuset och blinkar med helljuset.
jag kör in till sidan ich skrattar lite för mig själv för jag kan inte veva ner rutan för den frusit fast. Går ut och möter denna unga polisman.
- såg du inte att det var rött?
-RÖTT? det var ju..grönt?
- haha, ja... till vänster.

hoppla.
han bad om mitt körkort och jag börjar leta igenom jackan.
shit.
var i helvete ligger mitt körkort.
jag in i bilen, drar ut allt medan jag ligger halvt i baksätet säger jag upprepande gånger "alltså, jag vet att jag har med det, jag vet att jag har med det!"
långt om länge hittar jag det, på golvet...

där står farbror polis och viftar med hörkortet i hans hand och flinar.
"- du vet om att jag kan omhänderta ditt körkort nu och ge dig böter va?
till mitt försvar börjar jag prata om att jag hatar köra i detta väder och jag till södra sandy och jag har gps till hjälp som inte fungerar riktigt.. och ja, jag minns inte vad jag pratar om. Frågade säkert hur gammal han var också, skulle inte förvåna mig. Han avbryter mitt försvarssnack genom att sträcka fram körkortet igen..
"- du verkar vara en trevlig tjej så jag låter dig köra vidare"

ville lägga mig ner och buga o bocka o kyssa hans snöiga skor, men jag stammade fram ett,

- t-t-t ack!

2 kommentarer:

Kusse sa...

hahaha åhh varför va inte dolda kameran med där!!!!?

Carro sa...

HAHAHAHA de är så typsikt dig:)