onsdag 16 juni 2010

visste ni

att jag länge velat bli frisör? och eftersom man inte tog sig själv i kragen på högstadiet och plugga upp sina betyg som vilken annan plugghäst, så gick man på säkra sidan. Barn-och fritids betygen hade jag redan i 7an, klappat och klart.
Missförstå mig inte nu, jag älskar barn och folk tappar hakan då jag säger att jag vill bli frisör och försöker få mig på banan igen genom att säga "du är som klippt och skuret för att jobba med barn"

Men jag känner att tiden på dagis har börjat rinna ut i sanden och jag menar, come on, utmaningar? Det är väl det livet handlar om? eller?
Dessutom sparar jag mig gärna till mina egna barn en vacker dag. (om det var något försvar)
Och jag ser min chans nu när jag fick kommunen att betala utbildningen också.
Ja, ni läste rätt. Lunds kommun betalar 136.000 till mig, Therese Petersson.



Hur lycklig?

2 kommentarer:

Elise sa...

oh vad kul!
och det är väl typ det enda som är bra som har med lunds kommun att göra...? haha gud var negativ jag lät där =P
menar typ att de kanske verkar få tummen ur nu :D

Kusse sa...

You go! vi behöver en frisör i släkten ;)