måndag 1 juni 2009

måndag i all ära

idag har det varit en lägga-sig-ner-och-dö-dag. inte för att mina barn varit jobbiga på något sätt, eller för att graderna steg upp mot 30 grader skulle jag tippa. nä, det är bara härligt! speciellt när man är ute hela dagen.
mindre härligt är det när grannavdelningen kommer med en lista på sina 11 barn som är kvar, tackar för dagen och "vi ses i morgon".
vad hände med mina 8 barn jag har kvar?
ja men okej, jag delar på mig. i två delar. mitt av.

inte nog med det.
efter en hård dag startar inte min så kallade älsklingsbil.
så där stod man, öde på tolvåkers parkering.
illskan va nära att slå bilen gul och blå om det nu hade gått, men tanken i huvudet på vad man säger till barnen när dom vill ta sönder något blev bambis räddning för denna gången;
- ajabaja therese.

1 kommentar:

Madde sa...

Haha, har Bambi fått solsting? :P

Amen jag tänkte inte på det just då. Och jag är tveksam till om jag hade velat ha den där magsjukekramen faktiskt :P No offence.. :) Men skönt att det inte var något långvarigt iaf.