tisdag 28 juli 2009

jobb och tess

öppnade på jobb idag,var faktiskt ovanligt pigg i morse!
jobbet flöt på och barnen var bäst som vanligt.
dagens händelse:
Ligger inne på vilan och försöker vagga de sista barnet till sömns då en geting plötsligt kommer in genom fönstret och flyger naturligtvis mot oss. Och jag som nästan skiter ner mig bara jag hör en geting flyr fältet, samlar mod till mig då jag inte vill visa mig rädd för barnet, rullar ihop en hög teckningar som ligger och skräpar, springer runt och fäktar med en pappersrulle som består av två pappersark.
ja jag ser ut som ett fån. och jag är glad att barnet i detta fall inte kan berätta om händelsen med egna ord.
han hade sagt att jag såg ut som en idiot.
Jag lyckades långt om länge få ut kräket där den kom från igen, tur var väl det.

träningen i söndags gick för övrigt mycket bra!
dock ligger jag inne med världens träningsvärk i låren nu, vet inte riktigt var jag ska bli av. vill helst bara sitta ner och dö. (nä nu behöver jag inte vara så dramatisk)
Bilfärden hem blev lycka, då tess och jag kom fram till att vi saknade vår vänskap sjukligt mycket.
och för er som inte vet var Tess min andra halva för ungefär 2 år sedan och 15 år bakåt.
gled ifrån varandra men ärligt talat gör jag vad som för att få tillbaka min vän igen.
så idag kom hon med iden att vi skulle ut och gå en sväng ikväll. Enligt henne ska de hjälpa mot träningsvärk.
jag är tveksam.
väldigt tveksam....

Inga kommentarer: