onsdag 26 augusti 2009

"en paus har alltid en fortsättning"


"vi är ett levande bevis på att man kan förstöra varann, förlora varann och sedan hitta varann i någon gränd där vi gömde oss för alla andra. För du vet vi har skrikit oss tomma på kärlek, fyllda till bredden på hat och blandat löften med lögner. Ingen har sårat mig som du och ingen har svikit dig som jag. Vi tog striden på allvar och gav inte upp förrän vi hade förintat varann. Ändå har jag aldrig älskat någon så som jag älskar dig.

Jag slutar här älskling. Innan jag trasslar in mig i för djupa ord som ingen annan förstår förutom du. Det var meningen att det här skulle bli en text om hur mycket jag älskar dig och på sätt och vis är det precis vad orden går ut på. En förklaring om hur det känns att tappa sin favoritleksak och ett halvår efteråt hitta den igen trasig i papperskorgen. Vi gjorde varandra hela helt enkelt. Jag avslutar med en kärleksförklaring som en tjej i en film sa.

Jag tänker inte säga att jag inte kan leva utan dig, för det kan jag. Men jag vill inte."

Inga kommentarer: