måndag 17 augusti 2009

helgen

fredag- åkte till lund för att möta upp tjejerna i Lund för att, trodde jag, äta lite. Men då hade både Frida och Sara ätit precis, och Emma va inte särskilt hungriga.
men jag skulle ha mat.
och det slutade med att vi delade 2 pizzor. Jag var nöjd!

Lördag- Vidare till kappevägen 4 efter att ha stått hemma och tripplat håret och smetat på mascara. Min man var i duschen efter att ha stressat rundor i huset efter rena kalsonger efter mitt sms: Jag kör nu! (hm, det ble många "efter")
Nog om det, en stund senare kom taxin som skulle ta oss till Höör, till Lottas syster Jennie där dom skulle ha "sommarfest".
Vi kom dit ungefär kvart i 5, vilket vra en kvart tidigare än bestämmd tid, och inte en levande kotte på stället. Bara ett partytält, en jättefin dukning, blommor på bordet. Och ja, som vi hade misstänkt från början, det skulle nog bli bröllop!
Och mycket riktigt, lite efter 5 kommer en bil körandes med brudparet. Så fina!
och jag som aldrig varit med om bröllop! Nu blev det ingen kyrka eftersom de valde att gifta sig på stranden med respektive föräldrar som vittne bara, men fy va fint det var!
Många cidrar och många öl.
Sen kom starkspriten och folk började dansa.
Lotta försökte imitera michel jackson moves, vilket hon gjorde relativt bra.
Caj pratade om hur mycket han skulle skämma bort sina barnbarn.
Stefan trillade ihop i taxin och caj hängde på chaffören.
och självaste brudgummen däckade i lekstugan.
haha, en minnesvärd lördag.

söndag- Eftersom jag och marcus höll oss relativt lugna på bröllopet kunde vi ta varsin bil upp till stugan i Åhus (fam wassholm har köpt stuga i Åhus). Jag med en trött lotta bredvid mig, och Marcus fick ha kanske en fortfarande full caj i sätet bredvid ;)
En mysig dag med pizzaätande och kebabtallrik. (ja nu börjar detta snack om pojkvänsfett igen)
Marcus fick senare på kvällen köra mig hem eftersom jag skulle upp och jobba idag.
och Efter att Marcus sagt att det var mysigt att jag sjöng med till i princip alla låtar som spelade på radion, funderar jag på att satsa på sångkarriär.
vad tror ni?
:D

3 kommentarer:

Carro sa...

Jag tror du skulle kommit långt inom musiken..:D " lallalLAAALAAA Idoool:D?" Hahaha

Matilda sa...

nämen tack :D

Marcusmedj sa...

Hrm. Allt ska man inte ta så himla seriöst gumman.