torsdag 6 augusti 2009

sheer cover

Varning för långt inlägg.

ja, nu föll jag också för tv-shop. Något jag aldrig skulle få för mig och göra i vanliga fall.
Men för mig som letat efter de perfekta sminket för min hud i 8 år kände jag som att de fick bära eller brista. För er som inte känner mig kan jag berätta att jag har haft väldiga problem med min hy. Jag är jätte glad för er skull som sluppit acne och jag lider med dom som kämpar mot det idag.
Jag fick problem runt 11-12 års åldern, och det blev värre successivt. Jag har fått ta emot skit, hört fula ord som borrat fast sig i näthinnan och spottat hatord till min egen spegelbild på grund av min hud. Till sist var jag så frustrerad när inte ens receptbelagda mediciner hjälpte. Jag visste ärligt talat inte hur jag skulle tackla sanningen om att jag skulle få leva med detta. Men jag minns den dagen då min innebandykompis, som också kämpat med sin hy, gav mig tipset; roaccutan.
Det blev min räddning.
roaccutan är den starkaste medicinen mot acne, och det kunde komma biverkningar som jag annars inte skulle våga riskera. Men "bära eller brista".
Jag blev, som jag blivit varnad för, väldigt väldigt torr om mina läppar. Det gick av hudbitar och det såg ut som jag levt i öknen 2 mån utan vatten. Fick även torr hud på armar, och näseblod då och då. Fick inte heller vistas i solen så mycket då min hud blev mycket tunn.
Ungefär ett år åt jag dessa piller, och idag har jag ärr kvar från den tiden.
Jag är glad att jag aldrig fick några bölder, som jag ser att vissa kämpar med idag, men jag lever med ärr som jag tycker är hemska, men som andra upplever som en piss i nilen, om man jämför hur det såg ut innan.

Jag har kletat på concealer, feta fondation, puder, puderfondation, consealer och fondation för 100 tals kronor, andra lågpris, säg något och jag har testat det.
Jag har aldrig varit riktigt nöjd, antingen har det inte täckt mina små röda ärr som andra beskriver dom, eller så har jag blivit blank i hela huvudet efter bara några timmar.

Detta blev ett långt inlägg, och jag lämnar ut en del av mig. Men det känns bra, för nu vet ni.
och även fast jag kämpar med min hud varje dag så är jag glad att det inte är värre och att jag fick hjälp. Tyvärr har jag ingen före och efterbild på mig under den tiden, och det är himla synd.

Men nu känns det som jag har kommit fram till min favorit i sminkväg.
Sheer cover.
Visst, det kosta mig en del, men det var det värt.

2 kommentarer:

Natascha sa...

Oh tack ska du ha :D
Kram

Sala sa...

Du är fin ! <3