onsdag 11 november 2009

mitt i prick

"Jag kan inte kontrollera ord. Säger, jag hatar dig när jag menar jag älskar dig och säger dumma saker som borde tänkas över innan det läggs på mina läppar. Impulsiv. Hur många gånger har jag sagt det nu? Det borde stå skrivet i pannan på mig. Trotsig, envis och sväljer aldrig sin stolthet. Jag vägrar be om förlåtelse samtidigt sårar jag sällan människor som inte förtjänar det. Jag dömer många men ger alla en chans. Jag kommer alltid vara den som vägrar, som sätter sig på tvären och säger emot. Jag hatar att ligga i underläge och älskar kontroll lika mycket som jag älskar enkelheten i känslan av att vara tom. Jag faller fort, skriker ett tag, några tårar sen står jag upp igen. Du kommer väl ihåg vintern och min raka rygg. Jag har aldrig brytt mig om vad andra tycker däremot respekterar jag andras åsikter. Jag tar mig bara halvvägs men hamnar ändå alltid på min slutstation. Jag analyserar mig själv trots att jag inte borde."

mitt i prick.
mina ord jag inte kunnat formulera.
mitt i prick.