tisdag 30 mars 2010

top model, skatteverket och ledighet

Var bänkad framför tv igår för att kolla top model, kalla mig vad ni vill, men jag älskar det programmet, eller är det Tyra Bank jag älskar? Detta älskvärda program ska alltid ha en dum jävel med, men visst, det ska ju göras tv också. Men denna Amber, jag ville vrida om hennes hals dom en blöt disktrasa. För det första: Du hade noll koll på benen eller övriga kroppen när du försökte stappla dig fram på catwalken, för det andra: Du är inte snygg och du behövde sminka dig som alla andra, och för det tredje: Jesus-existerar-inte.

Kom hem från en lite sådär halvjobb dag på jobb, var inte riktigt i stöt kände jag. Börjar bli gammal.
Såg att där låg ett brev från skatteverket, och jag förstod ju vad det innehöll då alla på jobb gick runt och sa hur mycket dom fick tillbaka från skattepengarna. Vissa hade fått 9000, andra hade fått 1600, grattis till er. Förra året fick jag 10.000, en förmögenhet. Gissa vad?
Nu ska jag betala dom jävlarna och Linda på jobb har mage och säga att hon "bara" fick 9000. Du gick plus Linda, jag går minus!
Okej, 176 kronor är kanske ingenting och böla över, men mina 10.000? Var det bara en engångs grej?

Nog om det, jag ska vara glad.
För nu är jag ledig!
onsdag,torsdag,fredag,lördags,söndag och måndag.
Så fuck you Linda och dina 9000....

Inga kommentarer: