söndag 12 april 2009

lördag och söndag, plus ont i halsen

lördag:
stranden med en bästa vän
åt påskmat, (måste ha gått ner några hekto denna helgen)
körde till kappevägen, mys
natten/morgonen slutade jag som fylletaxi till en god gammal vän.

söndag:
vaknar och mår illa (ovanligt?)
senare får jag ont i halsen (ovanligt?)
nu känner jag hur näsan rinner.
men nu till det positiva,
solen skiner!
jag är glad.

pappa sliter med vårt soldäck,
mamma sliter i sina förbannade rabatter
& jag njuter som vanligt i solen med datorn i knäet.
och visst har jag hört att jag är lat av min kära moder,
och visst hör jag pappa säga "therese, GRÄV"

kanske när solen går i moln kan jag plocka upp lite ogräs,
och kanske kan jag hjälpa pappa lite mer än att bara hänga över altanen och fråga hur det går.
men bara kanske, för solen skiner fortfarande.
och jag har ont i halsen.

påskmat idag igen?
nä tack, jag drar ut och äter.
på en flott restaurang mitt i stan.
för vi är ju lediga imorgon.
och i morgon skulle det bli ännu varmare.
kärlek på hög nivå.

2 kommentarer:

Anna sa...

Tack Therese :) Det fick mig att le brett och det behövde jag ikväll.

Anna sa...

Just ja!! Happpyface, jag glömde! :D