fredag 23 januari 2009

äntligen

äntligen fredagen efter en vecka med nästa spräckta trumhinnor och tröjor antingen nersnorade eller nerspydda.
som ni har läst fick jag halsfluss min första vecka, och jag sväljer fortfarande tabletterna som är lika stora som mitt lillfinger, och nu har jag gått och blivit totalt jävla snorig.
ja, jag ser mig nu som en av barnen, dock tycker jag inte snor är särskilt gott, och jag snyter mig, låter inte snoret rinna helt ner till knäna.

är hemma nu men ska strax ta polon till Helsingborg där min älskade sven sitter och väntar på mig. och eftersom hon fick mer eller mindre en chock när hon kolla sitt konto idag, bjuder hon på middag.
hon själv kom med förslaget restaurang. de tackar man inte nej till.
så jag kommer nysa henne i ansiktet, bara för att visa hur min vardag ser ut!

nu har vi snart bott i lägenheten i två veckor. och det har ju hänt en del.
första dagen hade vi sönder dvd, men efter några tekniska råd från brossan fixades det.
ett dörrhandtag är löst, och stänger man dörren helt kan man ju klika bra försöka sparka upp dörren.
haft sönder ett svart nagellack, förlåt carro, köper ett nytt! hela badrummet svart och naken som jag var står jag och skrubbar bort det med aceton! :D
hah, sitter här och skrattar för mig själv nu.
vi fick tillsägelse från grannen att vi skulle sänka musiken första helgen vi spendera där.

vi har varit på promenader, där vi nästan gått vilse och kommit till en trappa som var mils lång.
men till vår glädje hitta vi en hiss, och i hissen hittade vi en gubbe, 60+.
två happyfaces skuttar fram och in i hissen.
"jssså, ni vill åka med ni. hur vill ni betala? kort eller kontant?"
efter att antagligen sett jävligt dum ut utbrister jag
"men va? kostar det för att åka hiss!?"
och snutig som 60 plusare brukar vara fick man som svar;
"ja, det har de gjort ni i alla år faktiskt."

ja jösses, förlåt mig att jag aldrig varit med om att man får betala för att åka några vånigar upp.
kanske på lyxlyxlyx hotell, men nu snackar vi om Helsingborg och några ruttna trappor man inte orka gå upp för.
nä massa dösnack, dags att bege sig!

herrå!

Inga kommentarer: