måndag 5 januari 2009

nyår

kanske ska gå igenom nyår också för er som är intresserade.

1. började med middag hemma hos zlatte, kyckling och potatissallad
2. missade efterrätten då vi fick bråttom till tåget som skulle ta oss till landskrona
3. skulle imponera genom att hoppa över ett stängsel, körde Frids taktik som inte alls fungerade för mig. och vips så låg jag nere på marken. " AHAHAH ligg kvar! jag måste fotta! HHAHA"
4. långt om länge kom vi fram till landskrona, kissepaus hör till vanligheterna. Dock brukar emma inte kissa ner hela sin favorit halsduk.
5. Framme på stället där vi ser 2 fåniga saker i gul, tjock jacka, vantar och mössa. Kommer vi i kort korta klänningar och högklackat, utan biljetter.
6. Efter många om och men fick vi komma in och värma oss 5 min, tack de va snällt! verkligen. känner inte mina tår.
7. efter prick 5 min åker vi ut, tårna håller på o gå av, och benen känner jag inte ens, och inte tala om min näsa som i detta laget var lika röd som den rödaste färgen ni kan tänka er.
8. fortfarande inga biljetter, och efter alldeles för många 118 118 samtal i försök med att få tag i biljettnissens nummer, kommer vi helt plötsligt in! gratis! Fråga mig inte hur det gick till.
9. klockan har hunnit bli lite över 11 kan jag tänka mig, och vi är dom första som inträder dansgolvet med våra sköna moves!
10. ett ställe med både dj och bar föll denna damen i smaken och med ännu en drink i handen fortsatte vi med vår sköna stil. Tills jag blir stämplad på foten av en tjej med stillettklackar. Jag är fortfarande chockad över att jag inte vakna med en stillettklack rakt genom foten.
11. Emma och jag står åter igen, för 56 gången på toaletten, när vi hör hur alla börjar räkna ner. 10, 9, 8, 7.... tittar på varandra och inser att vi spenderar 12 slaget på en toalett.
12. springer ut på verandan och ser... 2 raketer.
kylan trängde in genom huden och jag sket i vilket och beställde turkisk peppar.
13. kvällen börjar lida mot sitt slut och jag antar att jag missat några detaljer, men minnetr sviker, jag är ledsen.
får gratis schyss hem, och som vanligt vill emma och jag ha nattamat. vilket också hör till vanligheterna.
14. vaknar av att det är bastu i mitt rum och man har både klänningen kvar på sig, plus att man tagit på sig morgonrocken av någon anledning samt virat halsduken runt halsen. inte konstigt man vaknar av att man har svettlökar enda ner till knävecken.
15. lyckas ta sig upp ur sängen för att möta 2 besvikna ögon från ens föräldrar.
"shit vad har jag nu gjort?"
16. efter att mamma spottat ut orden "ja du kan ju ta en titt i köket" spolades minnet tillbaka några timmar. shit, ljuset!
Vi hade alltså, som sorligt nog ingen av oss minns, tänt ett ljus, och glömt släcka de.
17. åkte till center syd, med bordet med den svarta fläcken på och duken som var förstörd i huvudet och rysningarna som gick över hela kroppen med tanken på vad som hade kunnat hända.
18 köpte en fin fin blomma, satte på bordet med ett kort "förlåt"
blev förlåten och kramad och fick höra orden "jävligt bra gjort therese"
antar att dom menade köpandet av blomman.
19. Emma och jag tog oss en promenad till sara, där frida sovit över. en promenad som tog längre tid än vanligt, säkert över 1 timme.
20. väl framme satte vi på en film, frida somna och vi andra slutade försöka minnas vad nyår bringade.
"det man inte riktigt minns har aldrig hänt"

Inga kommentarer: