söndag 15 februari 2009

när det händer för mycket

kort och gott om igår.
har varit med om roligare.
men visst hade vi roligt, på något sätt kör vi med talesättet "det blir vad man gör det till".
Egentligen gillar ingen av oss den meningen, men det är för den från början kom från fel persons mun i fel tillfälle.

Igår började det med tacos här hemma, och kreativ som jag nu blivit under ett tag på dagis, kom jag på iden att köpa färdig kladdkaka och trycka ut små hjärtan med pepparkaksform. Fiffigt va?
och sen, köpte vi det jag längtar efter alldra mest; jordgubbar!!
jag stod för dekorationen av efterrätten, vilket inte är min starka sida, och sara stod för maten, vilket inte är hennes starka sida.
Men det blev bra, och det blev ätbart!

långt om länge är det dags att ta sig till stationen, när emma plötsligt utbrister det vi har hört förr;
var är mitt pass?
ja pass, kvinnan äger ingen legitimation, och denna gången har hon blivit av med passet.
efter att ha vänt upp och ner på huset och fått en del raseriutbrott från emmas sida, inser vi att vi missar tåget.
vi ringer upp alla med körkort i vår kontaktlista och frågar om någon kan ta oss till sara, där vi ska hämta hennes pass, då hon är brunhårig, likaså emma.
vi provade med mitt gamla pass, om det hade funkat.
men jag vet inte riktigt. Bakåtslickat hår, två pentaslingor hängandes och tandställning.
nja, inget säkert kort.
hem till sara, chansar på att vakterna inte ser någon större skillnad på sara och emma.
ringer efter taxi och iväg till landskrona.
ett kvarter bort från baren står emma och rabblar upp saras personnummer, sjärntecken, andranamn, ja gud vet allt.
tro det eller ej, hon kom in.
däremot var jag ett osäkert kort.
efter många om och men från vakten, fick jag hjälp från en tjej och sa att man kände igen mina ögon. tackar för det.
sen kunde mr icke svensk skippat sin kommentar om att han blivit kär i mina ben.
men det är en annan historia.

nu börjar det bli långt.
några drinkar och shottar senare erbjuder sig rickard att ta oss till tivoli då han skulle vara nykter och ville också ut i helsingborg. Så in i en peugeot och iväg.
väl inne på tivoli var där inte speciellt mycket folk, och de folket som var där va mest konstigt.
men som sagt "det blir vad man gör det till"

nu får jag nog börja avrunda, behöver ju inte gå in på minsta detaljer då ni får sitta här hela kvällen och läsa.
hem till krille och carro, där vi fick en halvtimmes sömn.
gissa vem som somna så fort hon kom hem och sov till 17.00.
emma är duktig, hon jobbar.
ledig i morgon dock, då någon annan jobbar!

nu ska jag hoppa in i duschen och skölja bort det onda i halsen.
ja, ni läste rätt, jag har lite ont i halsen.
hejdå mina vänner.

Inga kommentarer: