onsdag 11 februari 2009

när man inte orkar

okej, jag känner hur all energi har försvunnit och hur ryggen värker.
Jag väntar bara på att tinnitus ska komma.
Mina små änglar på jobbet går igenom en fas nu, där allt är fel och allt är hemskt.
Man går runt och bär på två barn när man kommer på morgonen och har två kvar på höften när man ska gå hem för dagen.
tro mig, de knäcker även den starkaste ryggen.

Det är jobbigt just nu, de kan jag erkänna, och jag lovar er, det är 500 gånger jobbigare än vad ni kan föreställa er.
med ingen personal, och man blir lämnad ensam med 11 skrikande barn, kan ni se de framför er?
man känner sig usel, att man bara kan ha två i famnen medan den tredje står fastlimmad kring ens ben.
sen att man känner att tålamodet sviker, man vill bara lägga sig ner på golvet, skrika och dra sig i håret i frustration när inget hjälper.

men jag ska inte klaga, dom säger att det går över.
jag får leva på det.
i övrigt har jag världens finaste barn, men just nu, orkar jag ingenting.

Inga kommentarer: