tisdag 29 september 2009

- ska mamma hålla dig i handen?

kom till jobb efter en mindre lyckad morgon då jag sov lite för länge så det blev ingen frukost, snabb sminkning, o toffs på huvudet. Kommer in genom dörren; åh hej Therese, tänkte ringa dig och säga att du ska fotograferas idag kl 15, men så tänkte jag att du brukar alltid se så välvårdad och söt ut, så jag struntade i det, fast...jag skulle kanske ringt"
HAHA, det hade varit snällt. Men tack för den, nu ser jag inte bara nyvaken ut på fotografiet, jag har jobbat en hel dag också (=matrester i både hår, ansiktet och kläderna) skit i det, det ska bara hängas upp så alla kan se. Det är lugnt....

Hade med mig ett barn som också skulle fotograferas samtidigt som mig, så jag satte toffsar i hennes hår och kände mig som en mamma som skulle fixa sin unge för sin första plåtning.
"Hej vad heter denna lilla söta flicka? Ska mamma hålla dig i handen så ska vi ta fina kort på dig"

jag stod där, med halvöppen mun, skratta lite och fick fram;
fröken, jag är fröken.

Men visst lät det mysigt?
Mamma Therese.
javisst, det klingar bra.

3 kommentarer:

Ami sa...

Eehhh, lugn nu!

Marcusmedj sa...

Se Tess, inte bara jag som säger åt dig o lugna dig!

Kusse sa...

LUGN ;)
Va ju tvungen ;)