torsdag 20 november 2008

när man gör listor

solarium- blir alltid lika rädd när rören släcks och allt blir kolsvart. Trots att kävlinge infört ett sorts tickande 10 sekunder innan de släcks slutar de ändå alltid med en duns och vips så har therese petersson en bula i pannan.

Mascara- Det kvittar vilket öga jag börjar med, öga nummer 2 blir alltid, och då menar jag alltid, likt ett öga efter en hård natt plus att man sovit en hel dag med sminket på. Och jag lär mig ju aldrig heller att det blir värre ju mer man smetar på av den svarta geggan eller att man i ett deserat försök står med en pincett eller något liknande vasst föremål riktat mot ögonfransarna och försöker dela på spindelbenen.
måste jag nämna att de slutar med att man har något vasst föremål halvt inne i ögat?

Kläder- Ännu en tröja inhandlades idag.
Kommer hem och ska visa mamma skönheten och hon går igång om att jag har kläder för hela Sverige.
När man väl står där som ett frågetecken medan hon spottar och fräser börjar man tänka.
Antingen är det
1) fel på mig som aldrig hittar någonting när jag öppnar garderoben
2) mamma kastar ut mina kläder så fort hon stått och strykt på söndagar.
3) Jag orkar helt enkelt aldrig leta igenom allt, vilket resulterar till att jag tror jag inte äger något.

mitt hår- Alla har hör att man kan ha dåliga hårdagar, visst?
nu är det såhär att jag har mina varje dag för tillfället.
Jag sitter här och hoppas på att det bara är någon tillfällig period.
Antingen står min lugg rakt ut efter några tappra försök med plattången att få luggen liggandes intill pannan eller så slutar det hela med ett brännmärke mitt i pannan.
Inte nog med de, jag har även dessa små små hårstråna som lever sitt eget lilla liv och väljer att ställa sig åt alla håll och kanter och det kvittar hur mycket gele, vax eller spray man kletar i håret.
Det slutar ändå med att det ser ut som man saknar dusch i hemmet och man sätter upp håret i en meningslös toffs och så va man tillbaka på ruta ett igen.
och varför det alltid ska bli så bra hos frisören är för mig ännu en gåta.
Jag antar att de beror på alla deras produkter de försöker få en att köpa.
Vilket resulterar till att man blir ruinerad, då en shampooflaska kostar 300.

Tack för mig.
möte i morgon
8-16.30
Great.
Jag är pepp!



1 kommentar:

Anonym sa...

Sjukt positivt inlägg :D Gilla att fler har problem med luggen och dåliga hårdagar var dag.. du ska se min frilla nu när jag varit sjuk, ser nog värre ut än trollet på Halooween =P