fredag 28 november 2008

när man haft en stressig vecka

denna veckan har ju varit lite stressig.
med bara 1 ordinarie personal och jag på avdelningen med 15 barn så förstår ni kanske vad jag menar.
Inte nog med de, jag har blivit lämnad 3 dagar i rad nu själv med barnen efter klockan 1.
har varit så trött att jag nästan gått in i väggen, men jag säger då de, hade jag varit på syskonsavdelning hade jag redan krashat in i väggen efter andra dagen.

så tack gudarna för småbarn!

jag har dock inte varit helt själv, i onsdags fick jag "hjälp" av en vikare, som mer eller mindre var hela jävla värdelös.
han satt bokstavligt talat bara rakt upp och ner i soffan och glodde medan jag sprang som en jude mellan alla barn samtidigt som jag bytade blöja på en annan. fråga inte hur jag fick ihop de.
Han hämtade iaf mellisvagnen.
de tackar vi för!
och, nä jag är inte klar.
Ni vet såna havrepuffar man har i fil? (vi lägger några stycken vi barnens plats som dom kan knapra i sig medan de dricker filen i ett glas)
han satt, (ja ni kommer läsa rätt nu) och kasta dom här jävla puffarna till barnen som givetvis tycker de va skitkul med allt slutade med att alla låg på golvet, och oj, alla tog visst slut.
Sorry barnen, ni får gå hungriga.

men jag ska inte klaga mer,
han hämtade iaf mellisvagnen, och de tackar vi för!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha stackare Tess! <3