onsdag 12 november 2008

när man vill klargöra saker och ting

okej, jag ska bara klargöra en sak. När jag syfta på att jag älskade mitt jobb, menade jag småbarnsavdelning. Avdelning där barnen kryper rundor, sätter sig i en hörna och pillar teddys för att sedan provsmaka, och där man ibland får höra lite gnäll men efter att man satt ungen på en gunghäst blir allt lugnt igen.
Just nu, springer jag mellan 5 åringar som bråkar om vem som åt upp först eller vem som helt enkelt är störst, bäst och vackrast.
Jag kan inte rå för det, men jag har ogillat dessa två veckorna, inte hela tiden, men när dom retar upp en till "okej, slutar du inte nu unge, så stryper jag dig" nivån, då, då vill jag lova att man ogillar läget.

men jag ska inte klaga, jag hör varje dag att jag är bästa fröken och välkomnas varje dag av mysiga kramar.
det är inte illa klockan 8 en vardag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner som du!! Idag har varit en jag stryper dig unge dag;) Och jag fick inte ens nåhon lunch och vila!! Haha