måndag 1 december 2008

går rakt in i hjärtat

vid matbordet idag satt jag hur min dag sett ut, och pappa avbryter
-du älskar ditt jobb va?
-OM jag gör!
-de märks, på hela dig. Detta är nog din grej!

på vilan idag, fick jag uppdraget att ligga brevid ett barn som brukar ta lång tid på sig att somna, och efter många om och men somnade hon efter 1 timme!
men om vi spolar tillbaka lite, efter att jag fått ont i armen av allt guppande i rumpan, smekningar på armen, ryggen och hår/ansiktsmassage kände jag mig bara så förlamad i armarna och tänkte;
-ja men okej, blundar jag, så förstår hon kanske att vi ska sova!
de tog inte lång tid innan jag märkte hur hon tog i mitt hår, strök mig över armen och vagga den fram och tillbaka.
och jag bara kände mig helt, helt såld i denna ungen.
och det som gick rakt in i hjärtat, va när hon tar sin hand och stryker den mot min kind och hon bara ligger där och tittar på mig med snuttefilten och tummen i munnen.

jag bara kände att hon såg rakt igenom mig, totallt.
bara trampa ner min mur och bara släppte in sig själv.
en 2½ åring, krossa ens fasad.
De gick rakt in i hjärtat.
efter många strykningar på min kind och pill i mitt hår kastade john blund sand i ögonen, och vips så låg vi där.
Jag var dock tyvungen att gå upp, men de lilla livet kunde lugnt sova vidare.

och jag bara älskar dessa stunder.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh myys=)!