lördag 27 december 2008

inget innehåll

då var julen över, mellandagsrean är i full gång och nyår är det nya att åtminstone försöka planera.
23 december firades med storebror och hans flickvän, väldigt mysigt och mamma envisades om att tomten skulle komma. Och eftersom hon visade så stort engagemang så fick hon dra på sig den röd/vita mössan.
24 december firades hos kusinerna, alltså hos mammas bror och hos Ami. Tomten kom även där, och eftersom det sprang runt barn var vi alla tvungna att lägga lite energi på att,
för de första hjälpa tomten upp från trappan
för de andra hålla magen på plats
för de tredje skaka hand och niga, samtigt som man tackar tomten så snällt.
tack för en mysig julafton, och jag är jättenöjd med allt jag fick och tydligen förtjänat.

lite om mellandagsrean då som alla pratar om och som alla reklamer består av nu.
Förutom att det bara är skit hängandes på rea-ställen, består mestadels av tiden att stå i kö, vilket vi gjorde på gina igår. Där man hitta saker för 500, och inte ett skit på rea, heja!
Dock hittade jag idag, på burlöv center, en tröja för 30 kr hängandes vid rea-ställen, som jag tidigare beskrev som skit, och en partyväska, även det på rea, 74.50.
det kallar jag klipp.
och jag kanske ska ta tillbaka de där om att det bara är skit.
jag menar, tröjan kan vara bra och ha, likaså väskan.

nova igår, burlöv center idag, helsingborg imorgon, jag är kanske lite beroende av att besöka precis alla mellandagsrea ställen, men hey!
imorgon ska jag faktiskt kolla på bärbar dator, i alla fall mestadels av tiden.

mycket text inget innehåll.
jag skrev i alla fall blogg!

Inga kommentarer: