torsdag 12 mars 2009

hjälp på vägen.

det känns skönt att ha fått hjälp på vägen.
att inte längre ätas upp inifrån av ånger och förtvivlan om att man kanske sagt något fel, gjort något för snabbt, bara för det kändes rätt för stunden.
och som jag skrivit innan, "tro på att allt händer av en anledning. Glöm folk från ditt förflutna, för det finns en anledning till varför dom inte klarade sig till din framtid."
och ingen har någonsin påstått att det skulle vara enkelt, bara kanske värt det.
och det handlar om förmågan att ersätta det som en gång var oersättligt. och där vet jag att du är svag. men så länge hjärtat slår, så slår det för en anledning, längre än så ska man inte spekulera.
det handlar om att vara ärlig mot sig själv, för i slutändan är det de enda som räknas.
och när jag gräver längre ner bland mina känslor av ord som inte kommer ut i varken tal eller ord, inser jag att det inte finns någon anledning till att ens försöka verka tragisk. bara ännu ett bevis på hur svag jag kan vara.
jag menar, jag är lycklig.
du är lycklig.
vissa har den egenskapen om hur man släpper taget om något som grävt sig under huden, medan andra tröstar sig med annat.
och det är då jag inser att det enda jag behövde var hjälp på vägen.

Well you think you can find
Someone to fill my shoes
And you ask yourself why
She don’t do the things I do

You know, Im one of a kind
Therell never be another me

Inga kommentarer: