måndag 16 mars 2009

today is monday

anna,
-det du skrev träffade rakt, poff in nånstans under revbenen.
det tackar vi för, för visst behöver vi alla växa.

dagen idag då alltså, var ska vi börja.
har haft ångest inför denna veckan eftersom malin ör på semester. vilket innebär att jag jobbar med madde (relativt ny) och en vikarie.
vikarien dök inte upp och madde fick sjukt barn.

där stod jag, klockan 12 med 10 barn helt solo.
och kreativ som jag är hämta jag en stor balja på ben, fyllde den med vatten, klädde av barnen i bara blöja.
sen hade dom kul i en timme! :)

nu är jag hemma, och jag ser redan framemot morgondagen.
ja, någon gång kan jag väl få lov att vara ironisk?

Jag skulle ge dig, allting du pekar på
men bara när du inte hör, vågar jag säga så



3 kommentarer:

Anna sa...

Jag visste inte om jag skulle förvänta mig ett svar. Jag har tendensen att starta krig vare sig jag vill eller inte.. Men oavsett hur orden tog så var det aldrig illa menat. Bara "lilla jag" som tar mig friheter och ska ha en åsikt om allt. (och egna erfarenheter förstås).

Therese Petersson sa...

jag handlade väl för snabbt när jag läste de anonyma, reagerar ganska stort på de. och de handlar väl också på de förflutna :)

Anna sa...

Och jag trodde att det skulle vara enklare att "dölja" mig bara för att jag inte vill lägga mig i. Det gick ju bra lixom! ;)