torsdag 12 mars 2009

när man bli förvånad

jag envisas fortfarande om att jag är en morgonmänniska, och de som känner mig kanske kan hålla med till en viss del.
men idag, när klockan ringde 04.45 kan jag ju inte påstå direkt att jag varken såg morgonpigg ut eller till sättet.
Lite efter 6 kommer jag till jobbet, tittar på dagens schema för alla avdelningar.
gissa vad, första barnet kommer 7.

men rätt som det var slog klockan 14.15 och jag körde iväg till gymmet.
det är nog de värsta man kan göra mot sig själv. direkt efter jobbet.
men, kör jag hem vet jag att jag förblir där.

efter att ha sprungit 3 km på löpbandet som uppvärmning satte jag mig på träningscykeln.
sen helt plötsligt var det tyra banks show på tv.
och där fastna jag.
vem älskar inte den kvinnan liksom.
till min förvåning var jag uppe i 6 km, och det var då, när reklamen kom, som jag kände hur trött jag var i benen.

men 9 km, de ni.
det blir lassange på det!
herrå!

PS: snö?
I MARS MÅNAD!?

Inga kommentarer: